Croatian(HR)English (United Kingdom)

Novosti

U okviru L3A programa, na raspolaganju su vam besplatna poslovna predavanja ""Srijedom u L3A" i besplatna opuštajuća pedavanja "Poslije posla". wink  Pogledajte najave.

RSP Readers
Izvještaj sa devetodnevnog Praškog kampusa

 

U okviru Erasmus+ projekta Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje, partneri projekta:X. Gimnazija „Ivan Supek“ iz Zagreba, Střední škola Náhorní iz Republike Češke, Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika iz Slovačke i Liceo Scientifico Statale Seguenza iz Italije proveli su devetodnevnu learning, teaching and trainig activitiy „Praški Campus“ (u daljnjem tekstu: LA). U LA  je sudjelovalo 22 učenika u 5 grupa(5 učenika iz Hrvatske (23%), 5 učenika iz Italije (23%), 6 učenika iz Slovačke (27%) i 6 učenika iz Češke (27%). Jedan od ciljeva projekta Handbook for reluctant, struggling and poor readers je poboljšati vještine čitanja učenika od 15. do 18. godina, pronalazeći i primjenjujući nove metode i načine za podizanje vlastitih sposobnosti i osobnu motiviranost učenika. Za provođenje radionica učitelji (mentori) su imali zadatak da pripreme radionice (svaki partner jedan dan) u kojima bi zamijenili tradicionalne metode čitanja s novim, da ih testiraju na učenicima u nastavi te da donesu zaključke i preporuke za buduću primjenu u nastavi.

 

Kako bi se pratio tijek i rezultati postignuti u LA provedeno je niz anketa s učiteljima i učenicima. Inicijalne ankete provedene prvi dan, pokazale su da učenici koji su sudjelovali u LA jako vole čitati (72% sudionika intenzivno uživa u čitanju, dok ostalih 28% umjereno), te da smatraju da se promjenama u školskom kurikulumu i pristupima poučavanju može povećati interes za čitanje (63% učenika).Unatoč tome što ovi učenici vole jako čitati, čak 75% njih ima poteškoća u identifikaciji s likovima u knjizi, 77% ih ima poteškoća sa čitanjem pred skupom, a 68% učenika se ne osjeća ugodno izraziti svoje mišljenje o knjizi.

Sudjelujući na radionicama, europski učenici su sa svojim učiteljima (8) ispitivali nove metode i aktivnosti za poticanje čitanja.

 

 
RSP i Po(e)zitiva

Tim Aquilonis pozvan je na završno događanje pjesničkog natječaja Po(e)zitiva koji se sa sloganom:

''stihovi mijenjaju svijet, budi i ti dijelom te promjene!'', svake godine odvija u Školi za grafiku, dizajn i

medijsku produkciju. Završno događanje, održano 12. svibnja, predstavilo je najbolje pjesničke radove

talentiranih srednjoškolaca uz bogat popratni program.

 

Ovogodišnji natječaj bio je posvećen 95. obljetnici rođenja pjesnikinje Vesne Parun pa je kao predmet

natječaja izabrana tema žene u umjetnosti. Natječaj je bio otvoren od 10. ožujka do 10. travnja i u

tom je periodu pristiglo čak 79 pjesničkih radova srednjoškolaca iz čitave države. Komisija je izabrala

pet najboljih radova koji su primili nagrade, dok će 15 najboljih biti objavljeno u Po(e)zitiva kolekciji.

Tim Aquilonis sa zadovoljstvom je sudjelovao na ovom događanju i pritom upoznao nastavnike i

učenike sa inicijativom Priručnika za neodlučne, posrnule i loše čitatelje te porazgovarao o problemima

motivacijom identificiranih kod srednjoškolske populacije. Projekt je primio podršku ravnatelja i

otvorio vrata budućoj suradnji.

 

 
 
Preliminarni rezultati ankete o čitateljskim navikama

Projektna studija o navikama čitanja uključila je 8131 sudionika iz raznih srednjih škola iz Slovačke, Češke, Italije i Hrvatske. Istraživanje se provodilo tijekom studenog i prosinca 2016. Partneri su pripremili individualna izvješća, a kolektivni izvještaj je upravo u izradi. 

 

Predstavljamo dio rezultata:  

 

 

 

 

 
Best wishes from the RSP Handbook team!

 
Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje

Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje

 

 

Projekt je ciljno usmjeren potrebama učeničke populacije u dobi od 15.-18. godine, kada ta adolescentska skupina obično gubi interes za čitanjem.

 

Metodologijom metakognitivnog pristupa koji učenicima daje alate za razumijevanje i proučavanje pisanih tekstova i raznim motivacijskim aktivnostima implementirati će se najbolje prakse i metode kako bi se definirali najučinkovitiji načini za uspješnu promociju čitanja među neodlučnim, posrnulim i lošim čitateljima. Aktivnosti će učenike potaknuti na interakciju, kreativnost i konačno shvaćanje ključnih koncepata motivacijskih koncepata.

 

Projekt priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje tretira pismenost kao bitan dio ljudskog prava na obrazovanje. Pravo na pismenost u ovom projektu pretvara se u pravo na podršku: nitko tko se bori sa pismenosti ne bi trebao biti ostavljen da se s tim bori sam. Ukazujući na potrebe neodlučnih, posrnulih i loših čitatelja, projekt ima za cilj poboljšati njihove vještine čitanja pomažući im da prevladaju nedostatak samopouzdanja u svoje sposobnosti kao i njihov nedostatak motivacije. Primjenom metakognicije i strategija čitanja s razumijevanjem, neposredno uključenih u konačni proizvod ovog projekta, njihovo čitanje postati će mnogo svjesnije i strateško. Takva praksa imati će pozitivan utjecaj na motivaciju za čitanjem omogućujući učenicima vježbanje autnomnosti i sposobnosti razmišljanja sa krajnjim utjecajem na razvoj njihovih samoregulacijskih kapaciteta. Glavni cilj projekta promjena je percepcije neodlučnih, posrnulih i loših čitatelja o njima samima, inkluzijom i radom na različitim tekstovima.

 

Više informacija o projektu i aktualnim aktivnostima možete pronaći na:

 

Webu projekta

 

Facebook stranici projekta

 

 


Web Hosting Cheap Web Hosting PayPal Hosting