Projektni tim je objavio i drugi bilten Priručnika za neodlučne, posrnule i loše čitatelje, projekta financiranog iz Erasmus+ programa

čija je tema bila Kampus u Pragu. U ovom djelu projekta sudjelovalo je 22 učenika i 8 učitelja(mentora).

 

Za provođenje radionica učitelji (mentori) su imali zadatak da pripreme radionice (svaki partner jedan dan) u kojima bi zamijenili tradicionalne metode čitanja s novim,

da ih testiraju na učenicima u nastavi te da donesu zaključke i preporuke za buduću primjenu u nastavi.

 

Cijeli bilten možete pogledati u PDF formatu

 

Prethodni bilten i sve buduće biltene, možete pronaći na internet stranici projektnog tima:

http://handbook4rspreaders.org/hr/49-newsletter.html

 

 

U okviru Erasmus+ projekta Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje, partneri projekta:X. Gimnazija „Ivan Supek“ iz Zagreba, Střední škola Náhorní iz Republike Češke, Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika iz Slovačke i Liceo Scientifico Statale Seguenza iz Italije proveli su devetodnevnu learning, teaching and trainig activitiy „Praški Campus“ (u daljnjem tekstu: LA). U LA  je sudjelovalo 22 učenika u 5 grupa(5 učenika iz Hrvatske (23%), 5 učenika iz Italije (23%), 6 učenika iz Slovačke (27%) i 6 učenika iz Češke (27%). Jedan od ciljeva projekta Handbook for reluctant, struggling and poor readers je poboljšati vještine čitanja učenika od 15. do 18. godina, pronalazeći i primjenjujući nove metode i načine za podizanje vlastitih sposobnosti i osobnu motiviranost učenika. Za provođenje radionica učitelji (mentori) su imali zadatak da pripreme radionice (svaki partner jedan dan) u kojima bi zamijenili tradicionalne metode čitanja s novim, da ih testiraju na učenicima u nastavi te da donesu zaključke i preporuke za buduću primjenu u nastavi.

 

Kako bi se pratio tijek i rezultati postignuti u LA provedeno je niz anketa s učiteljima i učenicima. Inicijalne ankete provedene prvi dan, pokazale su da učenici koji su sudjelovali u LA jako vole čitati (72% sudionika intenzivno uživa u čitanju, dok ostalih 28% umjereno), te da smatraju da se promjenama u školskom kurikulumu i pristupima poučavanju može povećati interes za čitanje (63% učenika).Unatoč tome što ovi učenici vole jako čitati, čak 75% njih ima poteškoća u identifikaciji s likovima u knjizi, 77% ih ima poteškoća sa čitanjem pred skupom, a 68% učenika se ne osjeća ugodno izraziti svoje mišljenje o knjizi.

Sudjelujući na radionicama, europski učenici su sa svojim učiteljima (8) ispitivali nove metode i aktivnosti za poticanje čitanja.

 

Tim Aquilonis pozvan je na završno događanje pjesničkog natječaja Po(e)zitiva koji se sa sloganom:

''stihovi mijenjaju svijet, budi i ti dijelom te promjene!'', svake godine odvija u Školi za grafiku, dizajn i

medijsku produkciju. Završno događanje, održano 12. svibnja, predstavilo je najbolje pjesničke radove

talentiranih srednjoškolaca uz bogat popratni program.

 

Ovogodišnji natječaj bio je posvećen 95. obljetnici rođenja pjesnikinje Vesne Parun pa je kao predmet

natječaja izabrana tema žene u umjetnosti. Natječaj je bio otvoren od 10. ožujka do 10. travnja i u

tom je periodu pristiglo čak 79 pjesničkih radova srednjoškolaca iz čitave države. Komisija je izabrala

pet najboljih radova koji su primili nagrade, dok će 15 najboljih biti objavljeno u Po(e)zitiva kolekciji.

Tim Aquilonis sa zadovoljstvom je sudjelovao na ovom događanju i pritom upoznao nastavnike i

učenike sa inicijativom Priručnika za neodlučne, posrnule i loše čitatelje te porazgovarao o problemima

motivacijom identificiranih kod srednjoškolske populacije. Projekt je primio podršku ravnatelja i

otvorio vrata budućoj suradnji.

 

 

Projektna studija o navikama čitanja uključila je 8131 sudionika iz raznih srednjih škola iz Slovačke, Češke, Italije i Hrvatske. Istraživanje se provodilo tijekom studenog i prosinca 2016. Partneri su pripremili individualna izvješća, a kolektivni izvještaj je upravo u izradi. 

 

Predstavljamo dio rezultata: